Unutulmaz Türk Dizileri

Hepimizin çocukluğunda veya gençliğinde unutamadığı diziler vardır. Bunların bazıları sevdiğimiz diziler, bazıları ise sırf annemiz babamız izliyor diye zorunlu izlediğimiz bu yüzden de nefret edip unutamadığımız dizilerdir.

Şahsen benim unutamadığım Türk dizilerinin çoğunluğu küçüklüğümde izlediğim diziler. Hatta hiç unutmam sırf ruhsarın başını kaçırmamak için okuldan koşa koşa eve gelirdim. Sanırım o sıralar Hande Ataizi’ne karşı bir şeyler hissediyordum :) Hala her yağmur yağdığında Ruhsar gelir aklıma.
Nostaljik bir konuya hazır mısınız ?

1 – Süper Baba (1993)

süper
1993-1997 yılları arasında başrollerini Şevket Altuğ, Sümer Tilmaç, Julide Kural, Şevval Sam ve Bennu Yıldırımlar’ın oynadığı ATV’de yayınlanmış diziydi. Aslında bu diziyi unutmak biraz da jenerik müziği yüzünden imkansız. Yeni Türkü’nün yaptığı ” Bana Bir Masal Anlat Baba ” ile adeta efsane olmuştur. Bence gelmiş geçmiş en mükemmel jenerik müziğidir kendisi bu diziyi izleyipte unutan varsa yazıklar olsun. Ayrıca jenerik müziğine direk burdan geçiş yapmak isteyenler için bi bağlantı bırakıyorum.

2- Kaynanalar (1974)
kaynana
Türkiyenin ilk komedi dizisi ” Kaynanalar ” Kayserili iş adamı Nuri Kantar ve eşi Nuriye Kantar’ın günlük yaşamlarını ekrana getirirdi. Bu diziyle aklımda kalan ” Gız Nöriye ” ve ” Tijen ” replikleri heralde. Kaynanalar tam 32 yıl süre boyunca ekranda durmuşlardır. Ayrıca unutmadan Türkiye’ye gülme efektini getiren ilk dizidir .
3- Perihan Abla ( 1986 )
per
Başrollerini Perran Kutman ve Şevket Altuğ’un oynadığı ” Perihan Abla ” çok tatlı bi diziydi. Şakir abimiz vardı deli gibi severdi Perihan ablayı. O zamanın küçüklerine sevmenin ne olduğunu öğretiyordu saf aşık Şakir abimiz. Hadi diziyi unutursun anlarımda Şakir abinin Perihan ablaya olan aşkını unuttuysan eğer izlediğin bölümlere yazıklar olsun çocuk!
4- Bizimkiler (1984)
ce
“Koş Sevim katil geldi!” repliğiyle unutması mümkün olmayan bir diğer dizi. Bizimkiler diyince benim aklıma pazar akşamı banyo sonrası izlediğim ve bir çok karakterini sevmediğim bir dizi geliyor aklıma. Binada Biracı Cemil hariç nerdeyse kimseyi sevmiyordum bi o adam ezilmiş ruhuyla aralarından bana yakın gelmişti heralde :) Bizimkiler dizisi hiç ara vermeden tam 13 yıl sürmüştür.
5- Mahallenin Muhtarları (1992)
mahalle
Arkadaş ben bu diziyi hiç sevmiyordum ya. Atv’de yayınlanırdı hangi gün olduğunu pek hatırlamıyorum ama babamlar hiç kaçırmazdı bunu. O lanet olası çaycı ve Fadime’sinin şirvesi beni öldürüyordu o yaşta. Birde maymunu vardı onuda sevmezdim :) Dizi sanırım bi 10 yıl falan devam etmişti.
6 – Kaygısızlar (1994)
kült
Kaygısızlar dizisini hard kasmış biri olarak söylüyorum ki içerisinde sağlam absürt komedi sahneleri vardır. Dizi Memnun Kaygısızın üç karısı ve 36 çocuğuyla askerlik arkadaşı İsmail’in evine yerleşmesiyle başlıyor. Ulan şimdi düşününce üç kadın ve 36 çocuğu sen nasıl asker arkadaşının evine götürürsün ya nasıl bir yüzsüzlüktür bu. Sanırım hepimizin Kaygısızlar dendiğinde aklımıza ilk gelen şey Kültigin ve çetesi.

7 – Çiçek Taksi (1995)

çiçek
Akasya Durağı dizisinin babasıdır, Manolyadır, Ramçodur, Abuzerdir. Çiçek Taksi’de benim keyifle izlediğim dizilerden birisidir. Bu dizi ile ilgili sanırım unutamayacağımız şeylerden biri jenerik müziği.
8- Çılgın Bediş (1996)
bediş
Yonca Evcimik başrolde oynadığı gençlik dizisiydi Çılgın Bediş. Karikatürist Özden Öğrük’ün 1976’dan itibaren Gırgır dergisinde çizmiş olduğu karikatür temel alınarak 1996 yılında televizyon dizisi haline getirilmiştir. Benim dizi ile ilgili unutamadığım şarjı biten cep telefonunu bisiklet ile şarj etmişlerdi.
9- Sıdıka (1997)
sıdıka
Sıdıka’yı izleyipte unutan kesinlikle bizden değildir! Hasibe Eren, Füsun Demirel, Ali Erkazan ve Hakan Tanfer’in başrollerini üstlendiği, Sıdıka adlı bir genç kız ve ailesinin hayatını konu alan komedi dizisi Atilla Atalay’ın yarattığı bir mizah dergisi karakteri olan Sıdıka’dan televizyona uyarlanmıştı. Dizi ile ilgili unutamadığınız bir sürü sahne vardır hangi birini sayalım şimdi ?
10 – İkinci Bahar (1998)
ikinci
Başrollerini Şener Şen ve Türkan Şoray’ın üstlendiği, Ali Haydar ve Hanım’ın büyük aşkı ve dillere pelesenk olmuş şarkısıyla efsaneleşmiş dizidir İkinci Bahar. Sanırım bu dizinin de en çok efsane kadrosunu unutulmaz.
11- Çarli (1998)
çarlii


Çarli’de bir zamanların en çok izlenilen efsane dizilerinden biridir. Amerika’da vefat eden amclarından maymun kalan bir ailenin hikayesiydi Çarli. Evin temizlikçisinin evin dayısı Atakan’a aşık olması ise maalesef bu dizinin hatırlanan tek gerçeğidir.

12- Ruhsar (1998)
ruhsar
İşte benim dizim ya, fantastik aile dizisi. Dizinin başrollerinde Cem Davran(Mazhar) ve Hande Ataizi(Ruhar) yer alıyor. Ruhsar öldükten sonra öbür dünyadan Mazhar’ın yanına ancak dünyaya yağmur yağdığında gelebilirdi dizide. Hatta benim bazı salak arkadaşlarım yağmur yağdığında ölülerin yeryüzüne indiğine inanırdı.O zamanlar bende tam bir Hande Ataizi hayranıydım yağmur yağsada gelse diye yolunu gözlüyorduk hatunun. Diziyle ilgili unutamadığımız şey ise öbür dünyada Win98 kullanılıyor olduğu gerçeğiydi heralde. Tabi birde Hande Ataizi unutulmaz unutturulmamalı yani !
Ulan böyle Ruhsar unutulur mu ya ?
r1
13 – Deli Yürek (1998)
kuşcu
Kenan İmirzalıoğlu’nun tavan yaptığı dizi Deli Yürek… Hayda rinna rinna rinna rinanay jenerik müziğini dinleyipte gaza gelmeyen var mıydı o sıralar ? Lan şimdi yazarken açıp biraz dinleyeyim dedim de harbi gaza getiriyormuş :) Dizi kaç yıl sürdü hatırlamıyorum ama ekrana geldiği zamanlarda en çok konuşulan diziydi. Dizinin bir çok unutulmazı var, ama sanırım hepimiz hikayeleriyle birlikte Kuşcuyu asla unutamayacağız.
14 – Yılan Hikayesi (1999)

yılan


Memoliyi kim unutabilir ki ? Yayınlandığı zamanlarda Türkiye’deki erkeklerin %60’ı Memoli olmak için saçlarına bir kutu jöle döküyordu. Yılan Hikayesini unutmak çocukluğunu unutmak gibidir kimileri için. Jenerik müziği başarılı olan dizilerden Yılan Hikayesi hatta çoğu kişi jenerik müziğini flütle çalardı o sıralar. ” Yalnızca iş arkadaşlarım Memoli der ” ve ” E be köylü kızı, e be köylü kızı. ” replikleri asla hafızalardan silinmez. Ne diziydi be !

15 – 7 Numara (2000)
7n
En sevdiğim dizilerden biridir 7 numara. Türkiye’de absürt komedi açısında yapılmış en kalite dizilerden biridir bence. 7 numarayı unutmak Vahit emmiye ihanettir, Zeliha yengeye ihanettir unutma unutturma !
Ülkemizde sürekli yeni diziler çıkıyor fakat kaliteli olupta devam eden dizi sayısı malesef bir elin parmaklarını geçmiyor. Bizde eskiden yapılmış kaliteli yapımları sizlerle paylaşarak eskileri bi yad edelim dedik. Aslında bu listeye eklenilecek daha bir sürü dizi var unutulmayacak onlarıda ilerleyen zamanlarda başka bir haber ile sizlerle paylaşacağız.
Yorum Attığınız İçin Teşekkür Ederiz